Texty
Australská kolekce filmů R. Bressona na DVD

Kolekce Bressonových filmů na DVD se dočkali už i fanoušci v Austrálii. V letošním roce byly vydány tituly Kapsář, Proces Jany z Arku a Kapsář, příští rok bude kolekce ucelena vydáním snímků A co dále, Baltazare a Muška. Kolekci přinesla na australský trh společnost áccent Film Entertainment. Disky nejsou regionálně kódované, jsou v normě PAL a jsou vybaveny kvalitními anglickými titulky. K jejich výrobě bylo použito technologie IML Digital.

Kapsář (Pickopocket):
Velmi kvalitní obrazový přepis, při podrobnějším zkoumání lehce zrnitý. Jako ukázku si můžete prohlédnout 3 screenshoty: 1 l 2 l 3 l. Jednoduché, ale vkusné menu nabízí vedle obvyklých voleb také možnost spustit si trailer a bonusový dokument The Models of Pickpocket. Obal nabízí text studie Adriana Martina The Prince of Pickpocket, která je v mnohých detailech velmi objevná.
Proces Jany z Arku (Joan of Arc):
Opět krásný přepis, lehce zlepšený zdroj mk2, užitý také v britském vydání (ukázkový screenshot). Menu je radikálně odlišné od všech ostatních vydání, je pohyblivé a působivé. Bonusová část disku je shodná s vydáním mk2/Artificial Eye, jen dva rozhovory s Bressonem jsou zde spojeny do jednoho bonusu, děleného ve spojení "kapitolou". Vše doplňuje esej Adriana Martina Prisoner.
Peníze (L'Argent):
Obrazový transfer velmi podobný britské edici z Artificial Eye, dá se říci, že znamenitý (viz ukázka). Menu se opět radikálně liší od evropských vydání. Jako bonusy jsou přiloženy originální trailer a "dokumenty": kratičký filmeček s Marguerite Durasovou (1:27) o Bressonovi a rozhovor s Bressonem (12:56), převzatý z evropských disků. Přiložena studie Adriana Martina Show me the Money.

Všechna DVD lze pro jejich kvalitu případným zájemcům jen doporučit. Jsou založena na původních materiálech mk2, které ale byly se značným úsilím podrobeny ještě větší péči.

nahoru