Celý jeden záběr (cca 10 sek.) v němž dav venkovanů pronásleduje po louce muže běžícího k balónu byl vystřižen.
Záběr končí spočinutím kamery na zaplavenou skupinku stromů.
Záběr muže pádlujícího ke kostelu je identický v obou verzích. Hned poté je ale použita
jiná verze stejné scény (viz dále).
Velmi dlouhý záběr, panoramující výstup muže z loďky a jeho příchod do kostela je v obou verzích odlišný.
Srovnej: postavení loďky u břehu, v autorské verzi krátké zastavení (zaváhání) před vchodem, postavení koně v
průhledu vrat.
Následná pasáž se rvačkou a vzletem balónu (viděným z pohledu letce) je v obou verzích identická.
Změny se objevují až ve skladbě záběrů ze samotného letu.
Záběr začínající detailem hlavy letce zavěšeného v lanoví
balónu a pokračující krátkým panorámováním přes těleso balónu
až k jeho okraji za nímž je vidět krajina s řekou a s loďkami.
V druhém sestřihu byl použit jen konec tohoto záběru, přičemž
před něj byly předřazeny dva jiné. První byl jiný detail
letce zavěšeného v lanoví (viz dva snímky vpravo).
Druhý vložený záběr je natočen zcela nově jako pohled
na město z ptačí perspektivy. Za dvěma vloženými záběry
pak následuje konec záběru z autorského sestřihu
s pohledem na krajinu s řekou (viz snímek dole a vpravo).
Následující řazení záběrů je shodné, ale v jednotlivých verzích se liší buď svým
začátkem (obvykle je o něco málo ustřižen - srovnej např. dvojici snímků s loďkami
mezi stromy) nebo jinou variantou obdobného záběru (pohled na louže vody, jiné
rozestavení loděk na hladině). Zastavený záběr pádu je v obou verzích identický. Více
napoví jednotlivé dvojice snímků.
Záběr s koněm na zemi je v autorské verzi
mnohem delší a končí jeho odklusáním mimo záběr (viz vlevo). Tento "optimistický"
konec záběru byl v novém sestřihu odstraněn.
V autorské verzi následuje záběr na mrtvého letce s balónem (na začátku záběru v popředí
přejde kůň) a pomalou jízdou kamera najede až na detail balónu ve vodě.
V novém sestřihu je ponechán pouze detail balónu (srovnej vlevo a dole).
Osobní závěr: Nový sestřih je ve srovnání s původním dynamičtější. Vystřižené
části nebyly pro jeho vyznění nijak podstatné, naopak se domnívám, že jejich eliminace
prospěla důrazu na ideu celého Prologu. Záhadou je zařazení druhé verze dlouhé jízdy
kamery od vysednutí z loďky až po vstup do chrámu.